divendres, 24 de febrer del 2012

Logotips


Aquí mostro una sèrie de logotips fets en els inicis de la meva etapa de dissenyador gràfic.

· Comunitat de regants dels marmellans. Una sola tinta perquè necessitaven un logotip el més econòmic possible. Vaig triar el blau perquè representa l'aigua i a més era el tipus de color que es podia calcar directament del tampó, així que en aquest cas, el color de la tinta del tampó va ser la que va determinar la tinta en les impressions de fulls de carta, factura, sobres, etc. El curs del riu dibuixa una "M" de Marmellans. La tipografia és rústica i les majúscules ajuden a fer-la entenedora degut al cos reduït de la tipografia.

· Creuets. Aquest és un logotip per una marca de cultius ecològics. La tipografia és orgànica i desenfadada. La "T" la vaig aprofitar per incrustar-hi la icona d'un arbre amb una gran i esplèndida fulla verda.

· Hotel Belvedere. Hotel de Salou situat a la Costa Daurada de la que agafo el color del sol que representa un imagotip que es vol allunyar una mica de la competència a través d'una imatge elegant. El sol està tractat com si fós una peça d'orfebreria, com una veneració tribal del sol.

· Celler dels Guiamets. Aquesta "G" representa la firma personal dels viticultors que es dediquen a elaborar vi. Es tracta d'un traç fet amb vi i passat posteriorment a tinta plana per reduir-ne els costos d'impressió. Aquí, hi va haver un error de principiant meu, que és el de deixar que s'encarreguéssin ells mateixos de la tipografia i les aplicacions en bosses, papereria, etc. El resultat va ser haver de veure la meva "G" amb una lletra desastrosa i en aplicacions molt descuidades i haver de donar explicacions als qui deien si això ho havia fet jo.

· Clara Margalef dietista i nutricionista. En aquest cas, poso el logotip que no va ser escollit. L'encàrrec va començar amb que volia una fruita, jo li vaig presentar aquest préssec i un kiwi, ja que era els dos que valorava. A més, també li vaig fer una altra proposta perquè descartés, es tractava d'un logotip amb un caràcter més sanitari i d'aspecte més rigorós, i va acabar escollint el que cap dels dos s'esperava. Amb aquestes coses t'adones que ets un professional i que tens un criteri que val i que pot canviar la idea d'un client que en principi sembla tenir-ho clar. Tot i que en aquest cas tampoc va ser així, perquè la idea de posar-hi una fruita em va semblar bé des del principi.
A nivell conceptual, vaig intentar combinar la seriositat, elegància i equilibri de la tipografia en (majúscules, serifa, elevat espai entre lletres) amb l'imagotip senzill, modern i desenfadat del préssec, fet a partir de quatre circumferències irregulars.
Aquest no es tracta d'un logotip dels inicis, sinó que és un dels últims treballs que he fet.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada